Niet kunnen verhuizen omdat er geen passende woning beschikbaar is. Voor mensen met een beperking is dat altijd al de realiteit geweest. Nu voelen ook mensen zonder handicap of chronische ziekte dit probleem. Sindsdien wordt er gesproken van een wooncrisis. Door de wooncrisis moeten er de komende jaren in hoog tempo veel woningen worden gebouwd. Lees verder
Onze inspraakreactie op het Duurzaam mobiliteitsplan – vervolg
In onze nieuwsbrief van voor de zomer schreven we al over onze zorgen over het Duurzaam Mobiliteitsplan waar Arnhem mee bezig is. In een schriftelijke reactie wezen we de raad op de onderdelen die naar onze mening zouden moeten worden aangepast of aangevuld.Op woensdag 18 september 2024 sprak de gemeenteraad weer over het Duurzaam Mobiliteitsplan. Lees verder
Onze inspraakreactie op het Duurzaam Mobiliteitsplan
Woensdagavond 15 mei stond het Duurzaam Mobiliteitsplan op de agenda van de gemeenteraad. Onze voorzitter Marjolein van den Broek was namens ons aanwezig en was één van de vele insprekers. In het mobiliteitsplan beschrijft de gemeente hoe ze Arnhem goed bereikbaar en leefbaar willen houden. Goed openbaar vervoer, goede fietsroutes, voldoende parkeerruimte, goede wegen en Lees verder
Onze inspraakreactie over de ontoegankelijke bestrating van het Marktplein
Onze voorzitter nomineerde bij CASA het Marktplein als de slechtste openbare ruimte in Arnhem. Woensdagavond 20 maart spreken wij in de gemeenteraad over de ontoegankelijkheid van de markt. Al sinds 2017 zijn er gesprekken over de problemen die mensen hebben bij het bezoeken van de markt en evenementen op het Marktplein. De oplossing is duidelijk, Lees verder
Apcg te gast bij CASA voor nomineren beste en slechtste openbare (buiten)ruimte
Afgelopen donderdagavond 29 februari was onze voorzitter Marjolein van den Broek te gast bij CASA (Centrum voor Architectuur en Stedenbouw Arnhem). CASA gaat dit jaar weer de Petprijs uitreiken aan de beste en slechtste openbare (buiten)ruimte. Marjolein van den Broek was uitgenodigd om twee locaties te nomineren: de beste locatie en de slechtste locatie in Lees verder
Onze inspraakreactie op het raadsvoorstel ‘Positief sportklimaat’
Gisteravond woensdag 6 maart sprak de gemeenteraad over het raadsvoorstel ‘Positief sportklimaat, toekomst sportclubs en duurzaam kunstgrasbeleid. Het is heel belangrijk dat iedereen die dat wil in Arnhem kan sporten en zich daar ook welkom voelt.In het plan van de gemeente staan veel goede dingen. Wij willen daar nog een paar dingen aan toevoegen.Onze reactie, Lees verder